lördag 12 december 2009

7 - 10 december: Koh Lanta

Efter en laaang resa fran Chiang Mai (startad mandag kvall fran C Mail och vantade i Bangkok mellan kl 04 och 18. Let's not go there) sa ar klockan 14 da jag anlander till resorten i Koh Lanta som jag fatt hjalp m att boka under vantetiden i Krabi.
Allra langst soderut vid Kantiang blir det.

For jag ville ju ha lugn o ro. Trodde jag.
Jag slapps av sist av alla, langt ifran allting, och borjar saledes undra vad jag gett mig in pa.

Rummet var mycket fint, och dyrt (850B). Kanske inte dyrt egentligen, men relativt. Mer an dubbelt sa mkt som jag betalade i C Mai. Iofs fick jag har en helt egen bungalow, ett stenkast fran stranden.

Det ar lugnt. Valdigt lugnt. Rastlosheten kommer over mig. Inga backpackers, fa manniskor, alla i grupper eller par.

Jag gar runt lite pa stranden. Visserligen ar sanden vit, visserligen ar vattnet varmt. Men man ser fran den ena sidan till den andra. Nastan folktomt.
Asch, inte ens sarskilt imponerande haer tanker jag.

Jag maste hitta pa nagonting att gora!

Ater middag, ensam. Dricker en pina colada, ensamt. Tittar fascinerat pa "fire dance" som servitorerna utfor pa stranden.

Jag ar less och meddelar hotellvardinnan att jag inte vill stanna en natt till.

Dock var detta den godaste natts somn jag haft pa tva veckor.

Dagen efter kaenner jag mig battre till mods. Jag skulle visst kunna spendera hela dagen pa stranden. Maste dock checka ut eftersom det nu ar fullbelagt.
Hittar billiga bungalows (300B) uppe vid vaegen. Helt ok!

Gar tillbaka till resorten och bokar en 4-islands trip, en snorkeltur runt oarna Koh Maa, Koh muuk, Koh Chuk och Koh Ngai. Jag meddelar bokningen att jag inte vill aka tillbaka samma dag utan vill bli avslappt vid Ko Hai for en overnattning. Det fixas.

Eftermiddagen spenderar jag pa internet, kollar lite svensk tv och gar sedan till ett valdigt avslappnat stalle dar andra svenskar haenger. Jag bestaller in kyckling i kokosmjolk och en stor fruktdrink med banan och passionsfrukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar