lördag 12 december 2009

11 december: Snorkling + Ko Hai

Snorklingen var haerlig saklart! Dock var batresan ut till oarna mycket langre an de korta stopp vi fick for att snorkla.

Jag sag massor av fargglada fiskar runt korallreven. Typ vara akvariefiskar fast modell storre.

Eftersom jag har lite svart att smorja in mig sjalv pa ryggen sa bestamde jag mig for att simma i t-shirt. Vilket jag glomde. Sa nu ar jag brand. Aj.

Ko Hai (Koh Ngai) ar en iten o sydost om Koh Lanta. Den ar liten, romantisk och omgiven av klippoar. Strandremsan ar smal och langs med hela stranden ligger fullt av bungalows av olika standard.
Ja en natt blir nog tillrackligt.

Under kvallen som gick borjade jag vaenja mig vid min nyvunna kaensla av fridfullhet. Att det aentligen skulle kaennas helt ok att gora inte mycket alls.

Kvaellen spenderade jag i en liiiten strandbar med halmtak, men en Blue Hawaiian i handen. Jag fick sallskap av min schweisiska bungalowgranne som aven hon var haer helt sjalv.

Det ser ut ungefar som i fantasin jag haft sedan jag var liten. Sahar dromde jag om att mitt liv skulle se ut. En enkel bar vid stranden. Jag blir lite avundsjuk pa den franska lilla familjen som jobbar i baren.

Deras lillkille har laert sig Fire dance. Han gor det snyggt, det ar imponerande. Vi appladerar, och efter min andra Blue Hawaiian gar jag pa aningen vingliga ben hem till min bungalow.
#
#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar