måndag 7 december 2009

6 december: Zoo och nattmarknad

Sondag. Idag ska jag vila ut, och C oxa, sa jag vantar tills hon ringer. Det ska bli kul att spendera dagen med C innan jag aker vidare soderut.

Traeffar en ensam hollandska vid frukosten och det slutar med att vi tre tjejer mots upp vid Wat Chedi Luang, ater lunch och hoppar sedan pa en songthaew, http://en.wikipedia.org/wiki/Songthaew,
for att besoka Chiang Mai Zoo. Dar gar vi runt hela dagen och ser alla mojliga djur, bl.a vit tiger.. Deras storsta attraktion ar pandorna, Chiang Mai Zoo har fatt sin forsta panda som fotts inne i zoot, Ling-Ping.
Vi gar och gar tills fotterna vaerker. Det tog laengre tid och blev senare an vi hade raeknat med. Vi skulle ju orka med sondagsmarknade oxa. Den borja kl 16 och staenger runt 24. Jag och Di vill valdigt garna hinna med nattmarknaden, da detta ar var sista sondag i stan.
vi anlander till city runt 19, ater (jag ater bananpannkaka mmm =)) dricker Singha och vilar benen.

Marknaden ar sjukt stor. Det ar sa trangt och den ar sa lang. Jag tror den straeckte sig over fyra gator i en korsning, och vi gar hela vagen... Det gar valdigt sakta framat pga den stora mangden manniskor.
Jag behover ett par nya skor och vill helst hitta en storre resvaska.
Koper strumpor och ett par langbyxor. Rena fyndet: 100% bomull (kollar alltid det, hatar syntet) for 99 baht (drygt 20 spaenn).

Klockan ar naestan midnatt. Nu raecker det for mig. Imorgon ger jag mig ivaeg.

1 kommentar:

  1. Åh va härligt! Jag vill också. Synd att jag missade dig på facebook imorse, skrev tillbaka men precis då loggade du ut. Hade bara satt på datorn och gått iväg för att klä på mig. Min morgonritual, lite annorlunda än tigrar och bananpannkakor.
    Lev lite åt mig som sitter fast med näsan i böckerna också! Hoppas du har det kalas.
    Kram kram

    SvaraRadera