måndag 30 november 2009

30 november: Framme i Chiang Mai

Det svenska paret fran Kalmar ar supertrevliga och jag har haft sallskap med dem och en tysk kille idag. Efter incheckningen gick vi ut for att ata lunch. Aentligen.

Det sket sig igen. Pad thai ar det enda pa menyn med nudlar istaellet for ris sa jag tar det. Inget kott, bara gronsaker vill jag ha, pga min nyfunna skeptisism till kyckling. Jag far in en stor slemmig portion med glasnudlar, overstrodda med cashewnotter.
Jag maste skicka tillbaka maten. Jag far in en ny, men kocken ser inte helt nojd ut, fastaen jag forklarat att jag kan do annars...
Det smakar precis som jag trodde. Slemmigt. Jag skedar i mig nagra tuggor, men det far racka. Ja har iallafall en ganska god fruktshake. Guess what:
Det blev kakor till lunch.

Vi strosar omkring en stund i hettan. Tur att Maja har bra lokalsinne och fixar kartlaesningen.
Orkar inte sa laenge utan vaender tillbax efter en stund. Kl 18 ar det samling pa hotellet da vi skall fa den detaljerade beskrivningen infor 3-dagarsturen till bergen.
Jag ar som vanligt forvirrad over informationen vi far. Vart, hur, nar?? Vi ska sova over i bergen och det enda jag verkligen verkligen vill veta ar, finns det dusch och toalett?! Svaret pa det ar inconclusive, jag uppfattade alltsa inte riktigt.
Mig far de da inte att byta bindor under stjarnhimlen. Jag struntar i hur the long-neck-people fixar det.
Jag ar nog inte en sa stor aventyrarer som jag tror.
Tur jag har vaeskan full med baby wipes.
#

1 kommentar:

  1. Tråkigt att ni inte har hittat bra matställen. Har ni hittat stället bredvid nattmarknaden? Lycka till i bergen! Kramar Moni

    SvaraRadera